Què són les soft skills o habilitats socials en les empreses?

Què són les soft skills o habilitats socials en les empreses?

Davant una entrevista de feina, el més segur és que destaquis les teves hard skills. És a dir, aquelles habilitats que has adquirit després d’anys de formació. No obstant, el teu valor com a treballador va molt més enllà dels coneixements tècnics apresos. També has de comptar amb les teves soft skills. Però, què són exactament?

Què són les soft skills?

Les soft skills o habilitats socials són aquell conjunt de capacitats que et fan millorar la teva professionalitat. A banda dels teus coneixements, existeixen altres aspectes molt importants per al correcte desenvolupament de les teves funcions dins l’empresa.

Per treballar en equip, per exemple, necessites dosis d’empatia, comunicació i, moltes vegades, lideratge. No et servirà de res ser expert en una matèria si no domines correctament aquestes habilitats socials.

Per això, és molt important que treballis les teves soft skills. Moltes vegades ens concentrem en millorar les nostres capacitats tècniques però oblidem focalitzar en aquells aspectes que ens permeten destacar com a professionals.

Exemples de soft skills

Entre les habilitats socials hi destaquen:

  • Les habilitats comunicatives
    És molt important tenir la capacitat de transmetre la informació de manera efectiva. Per fer-ho, cal que paris atenció a aspectes tals com l’entonació, la gestualitat de les mans i l’expressió de la cara. A més, està molt ben vist saber parlar bé davant d’un públic ampli.
  • La gestió del temps
    Les empreses valoren principalment la productivitat. Els teus coneixements no et serviran de res si no ets capaç de gestionar bé el temps. L’ordre i la planificació són fonamentals.
  • La resolució dels conflictes
    Un conflicte a la feina pot distorsionar el correcte funcionament d’una empresa. Cal que tinguis la capacitat de resoldre els conflictes de forma ràpida i satisfactòria.
  • Les habilitats de negociació
    Pots pensar que aquesta és una de les soft skills reservada a executius i alts càrrecs. En realitat no és així. La capacitat de negociació està molt ben vista a qualsevol nivell. És necessari saber arribar al millor acord en situacions diàries.
  • La motivació
    Aquesta és una de les soft skills més valorades per les empreses. Si tens els coneixements necessaris per a un lloc de treball però no tens la motivació adequada, les teves capacitats perdran tot o quasi tot el seu valor.
  • L’adaptació als canvis
    Igualment important és saber adaptar-se als canvis. Reaccionar ràpid i bé davant alguna adversitat o modificació implica guanyar molt de temps. Per a les empreses és bàsic guanyar temps.

L’èxit està en combinar les soft skills amb les hard skills

Avui en dia, no n’hi ha prou en ser el millor expert en un àmbit. També s’ha de ser el millor professional. Per convertir-te en un agent rellevant en una comunitat o grup de treball cal que paris sempre atenció a les soft skills. Només potenciant i aplicant correctament les teves habilitats interpersonals esdevindràs un professional d’èxit.

Ara bé, això no t’ha de fer oblidar la importància dels teus coneixements tècnics. És igual d’important mantenir i millorar tant unes habilitats com les altres.

En definitiva, el correcte equilibri entre les teves hard i soft skills t’ajudarà a desenvolupar els teus projectes amb menys esforç i més èxit.

En major o menor mesura, tothom disposa d’aquestes habilitats. Tot i això, desenvolupar-les i aplicar-les correctament pot ser molt difícil. És per això que, per assolir l’èxit, cal invertir en formació i aprenentatge.

Descobreix com millorar les teves soft skills de la mà de GESEM i assoleix l’èxit dels teus projectes. Troba el teu curs i comença a formar-te amb els millors professionals.

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •